JAK SI SPRÁVNĚ POHRÁT S PRODEJNÍM EMAILEM

JAK SI SPRÁVNĚ POHRÁT S PRODEJNÍM EMAILEM

Mocná zbraň, která dokáže přesvědčit i ty nejnáročnější z nás, buduje důvěru, vyvolává zájem a touhu vědět víc. Ano, mluvím o mocném emailu. Takový, dobře napsaný, strukturovaný email poslaný těm správným lidem dokáže dělat divy, budovat silný vztah se zákazníkem a vydělat peníze. Je však třeba vyzdvihnout a zdůraznit slovíčko „SPRÁVNĚ“. Pokud nebudete dělat email marketing správně, tak nic nevyděláte a budete se řadit pouze mezi spamery.

V tomto článku se podíváme do oblasti email marketingu, konkrétně si přiblížíme, jak by měl takový úspěšný email vypadat.

V první řadě si musíte uvědomit, že email spadá do osobního prostoru člověka, který si hlídá a věnuje mu značnou pozornost, a podle toho se musíte i chovat a jednat. Vaším hlavním cílem je získat zájem a důvěru a nespadnout do zóny nenáviděného SPAMU. Chcete, aby váš email byl na první pohled atraktivní a příjemce měl touhu ho otevřít. Pokud příjemce email otevře, jste již na dobré cestě, teď už jenom udržet jeho pozornost!

Vše se samozřejmě odehrává od toho, jaký typ emailu píšete. Může se jednat o pravidelný newsletter, email seriál, nějaká super akce, přehled nových článků ve vašem blogu apod., v každém případě musíte mít předem stanovený cíl a záměr.

Máte myšlenku a už víte, co chcete do emailu napsat, ale než začnete, odpovězte si nejdřív na otázky: „Proč tento email posílám?“, „Jaký problém to pomůže příjemcům vyřešit?“, „Čím přispěje email mně?“. Důležité je, také si zodpovědět, co přesně chcete, aby příjemce po otevření emailu udělal. Chcete, aby klikl na nějaký odkaz, stáhnul dokument nebo vyplnil formulář či vytvořil objednávku?

Teď když máte odpovězeno, tak se můžeme pustit do samotné pitvy jednotlivých částí emailu. Tyto praktické tipy můžete využít v jakékoliv verzi.

 

Předmět:

Musíte zaujmout na první pohled a k tomu perfektně slouží předmět, který spočine na oku příjemci vždy jako první!

Lidem chodí do emailové schránky denně několik emailů a mnoho z nich ani neotevřou a rovnou je vymažou. Důvodem může být právě pochybný předmět nebo předmět, který je nudný či se snaží hned něco prodat. Zde je důležité se zastavit a pořádně si promyslet, co do předmětu napíšete, aby jej uživatel hned neodstranil nebo neoznačil jako spam. Vaším cílem je vytvořit takový předmět, který člověka na první pohled hned zaujme a přiměje jej k akci email otevřít.

Hned si ukážeme několik tipů, jak takový předmět může vypadat.

1. Pokládejte otázky
Otázky jsou jedním z nejefektivnějších způsobů, jak přimět odběratele email otevřít, jelikož vzbuzují v lidech zvědavost. Položte takovou otázku, která má vztah k vašim zákazníkům se kterými komunikujete. Nezapomeňte na to, že vaši zákazníci musejí na tuto otázku najít odpověď v emailu.

Př.: Víte, jak zefektivnit vaše podnikání? Víte, jak upéct tvarohovo-banánovou bábovku?

2. Použijte číslice
Jedná se také o jednu z velmi efektivních metod, protože oči si všímají číslic jako prvních a až potom slov. Jsou tedy dobré na upoutání pozornosti.

Př. 7 tajemství úspěchu. 10 rad Roberta Kiyosakiho.

3. Odhalte výsledky a přínos rovnou v předmětu

Př.: Zvyšte váš obrat o 60 %. Vydělávejte až o 50 % více díky email marketingu.

4. Vyvolejte u příjemce pocit naléhavosti

Př.: Posledních 20 míst, zaberte si své místo včas. Pouze do dnešní půlnoci – sleva 50 % k dalšímu nákupu.

Dále můžete zkusit být originální, použít v předmětu například vtip, buďte osobní nebo vyzkoušejte magické „jak“. Pro tvorbu předmětu mám tady pro vás skvělý materiáltahák, jak psát neodolatelné předměty emailů. Stáhněte si tahák a první problém „přimět příjemce otevřít email“ máte navždy vyřešený.

 

Formátování emailu:

Než se pustíte do samotného emailu, tak bych vám doporučil vytvořit si nějakou na oko pohlednou emailovou šablonu (email vypadá lépe a důvěryhodněji), která je lehce spjata například s vaším webem a uživatelé si email díky grafické podobě lehce spojí s vašimi stránkami.

Nezapomeňte, že příjemci na první pohled, kromě předmětu, vidí prvních několik slov emailu jako náhled. Je tedy důležité, zaměřit se na tuto část a napsat jí poutavě, aby zaujala a vtáhla do děje. Měla by také částečně korespondovat se samotným předmětem.

Nejde jen o první větu, je důležité se zaměřit na celou první levou horní část, na první odstavec, který má největší vliv na to, zda příjemce dočte email až do konce anebo ho zavře a už nikdy neotevře. Je to stejné jako u článcích, pokud vás začátek nenadchne, tak ho do konce většinou nedočtete.

Nadpis je šampion. Jako šampioni jsou první, tak nadpis je čten jako první, a proto je důležité mu věnovat náležitou pozornost. Používejte pro nadpis velké a výrazné písmo.

Kombinujte text s obrázky. Neposílejte však emaily jako obrázek! Většina prohlížečů obrázky nezobrazí a tím pádem by přišel příjemci holý mail. Kombinujte texty a obrázky! Obrázky vyvolávají pocity a emoce, vytvářejí atmosféru a dělají email pohlednějším.

Využívejte výrazné CPA tlačítka a odkazy. Jestliže chcete, aby lidé klikli na to, co chcete, tak musí takové odkazy nebo tlačítka snadno najít, zkrátka musí být dobře viditelné.

Buďte osobní. Používejte oslovení (potřebné personalizované údaje můžete získat pomocí záchytných formulářů), příjemce se bude cítit lépe a bude mít tak pocit, že mluvíte přímo k němu, nikoliv k davu lidí.

Zkuste být uvolnění, staromódní hromadné emaily už moc nefrčí. Nebojte se komunikovat neformálně, pokud ale už začnete komunikovat se svým publikem touto cestou, tak se jí držte a nepřecházejte jinam. Vaši zákazníci už jsou na takovou komunikaci zvyklí a vyhovuje jim.

 

To je ode mě dnes k emailu vše. Možná závěrem, bych vám mohl ještě dát nějaký dobrý tip, kde se můžete dále v email marketinku kvalitně vzdělávat. Pokud tedy plánujete email marketing využívat ve vašem podnikání, chcete se jím více zabývat do hloubky a hledáte dobré know-how, kde byste mohli svůj skill vymakat, tak vám ze své vlastní zkušenosti mohu doporučit Email Ninju od profesionála Mária Roženského. Kurz vás provede email marketingem skrz na skrz a získáte řadu praktických rad a tipů, které nakopnou vaše podnikání.

Emailu zdar!!

Sdílejte:
Facebook
Google+
Twitter
YouTube
Instagram

O autorovi

Karel Šimek
Karel Šimek
Zakladatel Člověka bez hranic. Nadšenec do cestování, adrenalinových sportů, osobního rozvoje a online podnikání s láskou k affiliate marketingu. Mým cílem je motivovat a inspirovat lidi, ukázat jim, že všechno je možné, pokud si jdete houževnatě za svým.

Nezapomněli jste na něco?