OSOBNÍ INVENTURA

OSOBNÍ INVENTURA

Každoroční rozbor sebe sama je nutný k tomu, abyste mohli účinně prodávat své služby, stejně jako by byla nutná každoroční inventura, kdybyste prodávali zboží.

Napoleon Hill

Dnešní článek věnuji další části do naší nekonečné skládačky osobního rozvoje. Tentokrát se bude jednat o osobní inventuru, kterou popsal Napoleon Hill ve své slavné knize „Myšlením k bohatství“. Tato osobní inventura pomůže zejména již pracujícím lidem ve sféře služeb a obchodu, kteří chtějí zlepšit svůj výkon a udělat ve svém životě či kariéře určitý pokrok a třeba se i myšlením dostat k onomu bohatství. Avšak neslouží jen lidem ze světa práce či obchodu, ale každý ji může aplikovat na svoji vlastní situaci.

Roční inventura, rozbor sebe sama by vám měl ukazovat pokles ve vašich nedostatcích a nárůst vašich kvalit. V životě se buď posouváte dopředu, zůstanete stát, nebo jdete zpátky. Vaším cílem by mělo být jít kupředu.

Za pomoci osobní inventury, kterou byste si měli dělat každý rok, odhalíte, zda došlo k nějakému vývoji, a pokud ano, pak k jak velkému. Rovněž rozborem zjistíte, zda jste udělali nějaký krok zpět.

Rozbor byste měli dělat vždy na konci roku, abyste do svých novoročních předsevzetí mohli zahrnout jakékoliv budoucí pokroky, jejichž nutnost rozbor ukáže.

Rozbor můžete provést pomocí následujících otázek, které sestavil Napoleon Hill. Jak již bylo ale napsáno výše, pokud nespadáte do zmíněné cílové skupiny, upravte si určité otázky k vaší situaci. Nehledě na to, co děláte, každoroční osobní inventura je velice důležitá a přínosná k vašemu osobním rozvoji:

  1. Dostáhl/a jsem stanoveného cíle pro tento rok?
  2. Poskytoval/a jsem službu nejlepším možným způsobem nebo jsem mohl/a jakýkoliv její aspekt provádět lépe?
  3. Poskytoval/a jsem službu v největším možném množství?
  4. Jednal/a jsem vždy v duchu spolupráce a přátelství?
  5. Umožnil/a jsem prokrastinaci, aby snížila mou výkonost, a pokud ano, jak moc?
  6. Stal se ze mě lepší člověk, a pokud ano, v jakých směrech?
  7. Dotahoval/a jsem své plány vytrvale až do konce?
  8. Rozhodoval/a jsem se vždy rychle a definitivně?
  9. Umožňoval/a jsem svým obavám, aby snižovali mou výkonnost?
  10. Byl/a jsem příliš, nebo nedostatečně opatrný/á?
  11. Je můj vztah s kolegy dobrý, nebo špatný? Pokud je špatný, je chyba z části, nebo zcela na mojí straně?
  12. Mrhal/a jsem svou energii kvůli nedostatečnému zaměření snahy?
  13. Byl/a jsem otevřený/á a tolerantní ohledně všech témat?
  14. Jak jsem zlepšil/a svou schopnost poskytovat služby?
  15. Byl/a jsem v jakékoli svém návyku nestřídmý/á?
  16. Byl/a jsem na veřejnosti nebo v soukromí sobecký/á?
  17. Choval/a jsem se ke svým kolegům tak, aby mě respektovali?
  18. Zakládal/a jsem své názory a svá rozhodnutí na dohadech, nebo přesných rozborech a úvahách?
  19. Navykl/a jsem si úsporně nakládat se svým časem, svými výdaji a příjmem?
  20. Kolik času jsem věnoval/a neplodným snahám, které jsem mohl/a využít jinak a lépe?
  21. Jak mám lépe nakládat se svým časem a jak změnit své návyky, tak, abych byl/a v příštím roce výkonnější?
  22. Provinil/a jsem se nějakým chováním, jež mé svědomí neschvalovalo?
  23. Jaký způsobem jsem poskytoval/a větší rozsah a kvalitu služby, než za který mi bylo zaplaceno?
  24. Byl/a jsem k někomu nefér, a pokud ano, jak?
  25. Kdybych byl/a po celý rok svým zákazníkem, byl/a bych spokojen/a s tím, co jsem si koupil/a?
  26. Dělám tu správnou práci, a pokud ne, proč ne?
  27. Byli mí zákazníci spokojeni s poskytnutou službou, a pokud ne, proč ne?
  28. V jaké míře používám základní principy úspěchu? (Ohodnoťte je objektivně a upřímně)

Nyní máte za sebou možná svoji první osobní inventuru. Jaký z toho máte pocit? 😊. Pevně věřím, že vás to přivedlo k zamyšlení a posunulo zase o krok vpřed. Přeji vám tímto hodně štěstí na cestě za dobýváním svých snů!!

Sdílejte:
Facebook
Google+
Twitter
YouTube
Instagram

O autorovi

Karel Šimek
Karel Šimek
Zakladatel Člověka bez hranic. Nadšenec do cestování, adrenalinových sportů, osobního rozvoje a online podnikání s láskou k affiliate marketingu. Mým cílem je motivovat a inspirovat lidi, ukázat jim, že všechno je možné, pokud si jdete houževnatě za svým.

Nezapomněli jste na něco?